Promotie toolkit

Natuurlijk wil je dat zoveel mogelijk mensen op de hoogte zijn van jullie Vredesweekprogramma. Maar hoe bereik je jullie publiek op de beste manier? En hoe zorg je ervoor dat een journalist jullie persberichten overneemt? 

Om mensen te laten weten dat de Vredesweek bestaat en wat jullie in dit kader organiseren, kun je onder meer lokale media, sociale media en de netwerken van de organisatoren inzetten (zie het aparte kader voor meer (sociale) media tips). Dat jullie onderdeel zijn van een landelijke Vredesweek versterkt vaak de interesse van journalisten. Dit plaatst de evenementen in een breder perspectief en maakt duidelijk dat het om een week gaat die in heel Nederland gehouden wordt. Journalisten vinden het dan leuk om te verslaan wat er in hun dorp of stad gebeurt. Belangrijk is daarbij om ook PAX als initiatiefnemer te noemen Neem in jullie pers- of nieuwsbericht bijvoorbeeld de volgende zin op: [naam activiteit] wordt gehouden tijdens de landelijke Vredesweek, een initiatief van PAX. 

Daarnaast is het erg handig om bij te houden wie er naar jullie activiteiten komen. Dat kun je doen met een voorbeeld deelnemerslijst die je ook op deze pagina vindt. Hier vind je ook meer informatie over de nieuwe privacywetgeving.

Oja! Vergeet natuurlijk niet om je activiteit aan te melden voor de agenda (de meest bezochte pagina!). Ambassades van Vrede kunnen zelf hun activiteiten uploaden, andere activiteiten kunnen gemaild worden naar vredesweek@paxvoorvrede.nl.